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Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Wed Nov 21, 2012 2:02 pm
by german
In Deutsch: Die Entwicklung der Version SNSHDR-Home stoppte im Sommer dieses Jahres. Davor gab es fast wöchentlich ein Update. Wie sind da die Planungen für die Zukunft? Als Intensiv-Nutzer von SNSHDR-Home wüsste ich einiges, was man noch optimieren könnte. :D

Übersetzung Deutsch/Englisch: http://translate.google.de/#de/en/

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Wed Nov 21, 2012 9:32 pm
by Sebastian Nibisz
SNS-HDR 2.0 will be released soon.

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Wed Nov 21, 2012 11:09 pm
by german
Schön zu lesen, dass die Programmentwicklung weiter geht. :D

Was ich mir aus der Praxis wünschen würde, wären noch folgende Programm-Ergänzungen:

1. Rubrik Farbe: die Möglichkeit, hier einen Kelvin-Wert eintragen/vorgeben zu können!
2. Neue Rubrik: Korrekturen für Chromatische Aberration (CA) und Purple fringing (PF) vornehmen zu können!
3. Es besteht ja die Möglichkeit, eigene Voreinstellungen (PreSets) zu speichern. Ich nutze das sehr viel, würde mir aber wünschen, die Presets besser und individueller zu handhaben, Ordner anlegen, gruppieren, zu korrigieren, zu verwalten.

Was denken andere darüber?

Ideen habe ich noch genug :P

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Thu Nov 22, 2012 8:05 pm
by Erik Krause
SNS is a HDR program and a superb tonemapper. I don't think it's a good idea to blow it up to a full fledged raw converter. There are other and better programs for this and raw conversion is an art of it's own. I'd like Sebastian to concentrate on the core business and enhance the tonemapping and HDR merging part further, especially deghosting, where SNS still is behind the "big" programs (photoshop and photomatix f.e.). A personal wish would be support for spherical panoramas where the zenith and nadir needs to be taken into account, but that's probably a feature for a minority.

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Tue Nov 27, 2012 5:29 pm
by den
I agree with Erik K... keep the program to what it does best: merge and tone-map with continued de-ghosting improvements and perhaps making available to the user more of the 'dcraw' options that do NOT affect the White Balance, auto-brightnening, and tone-mapping of SNS-HDR like:

-C <r b> .......Correct [laterial] chromatic aberration (typically 0.999 to 1.001)
-P <file> ......Fix the dead pixels listed in this file
-q [0-3] .......Set the interpolation quality (0=Bilinear, 1=VNG, 2=PPG, 3=AHD)
-f ..............Interpolate RGGB as four colors
-m <num> ....Apply a 3x3 median filter to R-G and B-G

'dcraw's " -n <num>" [Set threshold for wavelet denoising (usually best between 100 to 1000)] is already available in SNS-HDR v1.4.22 as user available " -n 0" ... " -n 9".

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Tue Nov 27, 2012 5:41 pm
by Sebastian Nibisz
Will be support for spherical panoramas.
Will be option for automatically reduce chromatic aberration.

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Sun Mar 03, 2013 9:39 am
by german
Derzeit werden im Arbeitsprozess die Ressourcen der Grafikkarte (GPU) nur mit 1-2% genutzt. Da sehe ich noch Kapazitäten bei der Entwicklung neuer Programmversionen. Wird daran gearbeitet? Dagegen wird die CPU mit allen Prozessorkernen (bei mir Intel) voll unterstützt. :D

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Sun Mar 03, 2013 12:46 pm
by Sebastian Nibisz
Graphics card will be used in SNS-HDR 2.0. ATI HD5670 twice speeds up the calculation when is used with i7-2600K 4.5GHz.

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Mon Mar 04, 2013 9:20 pm
by spider
Which cards will be supported?
I use a Nvidia GTX260 will it work with it?

Re: Version 1.4.22 // geht die Entwicklung weiter?

PostPosted: Mon Mar 04, 2013 9:58 pm
by Sebastian Nibisz
Will be required graphics card compatible with DirectX 11.